Firma: Moravané -> politická strana
O co usilujeme: 1.Strana Moravané se snaží zvednout moravský prapor. Na základě práva moravského národa na sebeurčení usiluje o vrácení samosprávy Moravě, o to, aby si Moravané sami hospodařili na svém území a sami rozhodovali o svých penězích, které odvedou na daních. 2.My Moravané nejsme v tomto úsilí osamoceni. V Evropské unii, jíž jsme členy, žije v podobných podmínkách celá řada malých národů, které bojují za svá práva . Jsou to například Skotové, Vlámové, Baskové, Bretonci, Walesané, Katalánci, Slezané, Korsičané, Sardinci, Galicijci, Andalusané, Savojci a mnozí další. Dohromady tvoří seskupení politických stran, které má i své členy v Evropském parlamentu a jmenuje se EFA (European Free Alliance - Evropská svobodná aliance). Členem této strany se stala i strana Moravané a kandidovala v jejím rámci ve volbách do Evropského parlamentu. 3.Usilujeme o obnovení Moravského zákonodárného zemského sněmu a celomoravské reprezentace. 4.Navrhujeme zrušení krajů a podstatné zjednodušení, zlevnění a zprůhlednění správního uspořádání Moravy, důsledné oddělení státní správy a samosprávy : Obec-samospráva, okres-státní správa, země-samospráva. 5. Tento celek bude schopen fungovat samostatně jak v rámci současné České republiky, tak v rámci Evropské Unie, resp.jakéhokoliv soustátí. 6. Klademe důraz na efektivní hospodaření, založené na principu subsidiarity, tedy na vyšší úroveň předávat jen ty pravomoci a problémy, které nelze řešit na nižší úrovni. Co se nám nelíbí: 1. Dosud nám nebyla navrácena samospráva naší země, zrušená komunistickým režimem v r. 1949 ( trvala přes 1200 let) . 2. Absencí samosprávy není kontrola nad finančními toky daní z Moravy do státního rozpočtu a jejich přerozdělování. S tím souvisí i nižší životní úroveň Moravanů oproti Čechám a hlavně Praze. Dle Eurostatu (Evropský statistický úřad) který měří životní úroveň poměrem HDP vůči evropskému průměru je na tom nejlépe Praha se 162%, Čechy 86% a nejhůře Morava s 65% HDP. 3. V tzv. demokratickém státě je zcela totalitně potlačována národní identita občanů Moravy. 4. Moravsko-česká hranice se neuvádí na mapách. 5. V posledních letech jsme čím dál více svědky nerespektování historického území Moravy. Moravská města jako Olomouc, Telč, aj., jsou nazývána českými městy. Nemluvě o vnucování zavádějícího termínu „Česko“, se kterým se my Moravané neztotožňujeme. www.moravane.eu
Kontakty Moravané -> politická strana
Solniční 8
Brno
60200
Tel.: 605 232 061
E-mail: z.zbozinek@seznam.cz
www.moravane.eu
reference firmy Moravané -> politická strana
Hodnocení a komentáře firmy Moravané -> politická strana
Jiří Jakub Mašek - kladné hodnocení - (21-04-2010 05:20:14)
to je dobrý počin, lidé se mají dovědět dúležité věci
Petr Nový - kladné hodnocení - (24-04-2010 01:16:42)
Tragédie tahle strana. Vzdyt ani samotní Moravané o vás nestojí. Váš poslení volební výsledek činil 0,39% a vaše kampaň do EP s \"kakáčem\" jako hlavním heslem byla směšná. Slezané i Moravani jsou Češi a vaše demagogický řeči na tom nic nezmění. Vás nemůže rozumný, nezakomplexovaný člověk volit.
Zubař - kladné hodnocení - (24-04-2010 18:44:34)
Máte pravdu, rozumný a nezakomplexovaný určitě ne. Ale třeba já mám komplexů víc než dost, o rozumnosti se u mne také nedá mluvit, takže je volit budu. A takových je nás hodně.
Libor Zrůbek - kladné hodnocení - (27-04-2010 11:19:39)
Pane Nový také je budu volit a jen pokud vím tak hanobení národa a rasy je trestný čin.
Ještě bych rád reagoval na váš názor,že jsme češi ..no před dvěstě lety také v Rakousku říkali,že Češi jsou Němci a jsou zakomlexovaní!!!!!!!!!!!
Jaroslaw - kladné hodnocení - (27-04-2010 17:23:23)
Petr Nový:
Zřejmě patříte k těm lidem, kteří na každou zmínku o Moravě a Moravanech reagují podrážděně. Morava a moravský národ je totiž o pár set let starší než ten český. Potom se ptám kdo je víc zakomplexovaný.
P. Nový - kladné hodnocení - (27-04-2010 21:50:12)
Pane Jaroslawe,
já nereaguji na každou zmíňku, pouze konstatuji že toto uskupení je politický paskvil. Moravu mám velmi rád a je to krásná země plná, povětšinou, vřelých lidí.
___________________
Pane L. Zrůbek,
k tomu být Čech se hlásí drtivá vetšina obyvatel Moravy. V celé ČR žije pouze 5% lidí, kteří jsou národností Moravané.
A srovnávat případ Češi-Němci a Češi-Moravané je hloupé. Předpokládám, že si snad všichni uvědomujeme, že Čech a Moravan k sobě mají neporovnatelně blíž. Němec je můj soused, naopak Moravan je mým bratrem. To, že nemá stejné křestní jméno neznamená, že neneseme společné příjmení. Lehce nadsazené, ale snad to pomůže pochopit můj náhled a věc a vyvrátí ty nesmysly o \"hanobení národa\" a dalších nesnášenlivostech.
Libor Zrůbek - kladné hodnocení - (28-04-2010 15:44:03)
Pane Novýt tak proč reaguje te tak podrážděně na moravské vlastenectví vždyť mi Vás nějak nenapadáme a neurážíme.My nejsme žádní extrémisté.Naše myšlenka je především samosprávná demokracie - necentralizovaná a to snad není nic zlého nebo snad ano?A že se cítíme být národem v našich historických hranicích je snad také zlé?Podívejte se na facebook ať vidíte kolik nás je.
Nám tady na moravě vzali samosprávu a rozhodují o nás bez nás jinde.ZAMYSLETE SE NAD TÍM.Nebo mám mít z Vás pocit,že se těmi 5%-ty cítíte nějak ohrožen.
P. Nový - kladné hodnocení - (28-04-2010 21:15:21)
Pane L. Zrůbku: Na moravské vlastnectví nereaguji nijak podrážděně. Pouze kroutím hlavou nad tímto politickým uskupením. Prostě nechápu proč hledat problémy někde, kde již pár set let nejsou. Podporoval bych spíše názory jednotící, vaše myšlenky mi s tímto přijdou silně protichůdné. Co se FaceBooku týče - raději dávám přednost údajům Statistického úřadu.
P. Nový - kladné hodnocení - (28-04-2010 21:43:48)
Opomněl jsem reagovat na "o nás bez nás" - předpokládám, že ragujete na centralizaci politické moci v Praze. Na co ale zapomínáte je, že složení komor Parlamentu ČR je odvozen od populačního rozložení naší země. Morava není nijak ochuzována a obyvatelé na území Moravy mají plnohodnotná práva na volbu svých zástupců. Takže rozhodováno je o nás všech i s vaší účastí. Pokud mluvíme o centralizaci - nejvyšší orgán moci soudní je naopak v Brně.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (29-04-2010 15:30:30)
Pane Nový nezlobte se,ale mýlíte se ty problémy tu těch set let nebyly,a to z toho důvodu protože všichni moci páni(ať už to byl kdo koliv)uznávali zemskou svrchovanost Moravy.Jen posledních 61 let to najednou neplatí díky bolševikům a dnešní politické reprezentaci,která ovšem slibovala nápravu.
No otěch zástupcích co dodat když na předních místech kandidátek na Moravě velkých politických stran se většinou objevují lidé odjinut.No a ty soudce jmenuje kdo?
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (29-04-2010 15:44:31)
Pane Nový proč tak bráníte něco co je uměle vytvořené (kraje)rozděluje to nesmyslně oblasti na Moravě ,ale asi i v Čechách(ale tu to nemůžu posoudit)místo ,abychom se vrátili k tomu co tu bylo 1200 let .Pak byste nemusel kroutit hlavou.
Jaroslaw - kladné hodnocení - (29-04-2010 15:48:55)
Pane Nový, kde jste přišel na 5 procent? Obyvatel Moravské země je asi 3-4 M to znamená 35 procent. Kdosi kdysi tady začal pokřikovat že \"jsme jeden národ\" ale to není pravda. Moravani mají blíž ke Slovákům, popřípadě i k Rakušanům než k Čechům.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (30-04-2010 21:37:07)
Vážení přátelé jsem potěšen neboď jsme byli za naši vlsteneckou aktivitu a to vyvěšováním zemské moravské vlajky podpořeni i českou inteligencí tedy si myslím jejím představitelem - kdy řekl,že se nemá zapomínat na své historické kořeny a sám vyzval český národ k podobné akci jakou dnes provádí Moravská národní obec
P. Nový - kladné hodnocení - (02-05-2010 17:35:55)
Pane Jaroslawe, kdybyste si pročetl co jsem napsal výše - tedy to, že Moravané o tuto stranu ani nestojí (viz výsledek voleb) + jsem nmapsal, že jen 5% z obyvatel ČR se hlásí k moravské národnosti - asi byste nenapsal takový nesmysl. Ono možná vy považujete 35% obyvatel Moravy za Moravany, ale oni se při sčítání obyvatel vyjádřili býti nárosností českou. Moravskou národnost uvedlo pouze 5% ob. ČR. A to, že Moravan má blíže k Rakušákovi, než k Čechovi je holý nesmysl. Si o tom trochu přečtěte, než začnete trousit "moudra".
L.Zrbek - kladné hodnocení - (03-05-2010 17:39:21)
Pane Nový nechci moc zasahovat do vaší výměny názorů s panem Jaroslawem,ale s těmi procenty bych byl opatrnější protože ty statistiky umí pěkně skreslovat.No jen chci upozornit na to ,že prosazovat jeden unifikovaný národ v České republice není dobré a není to jen můj názor.Pozor ten názor přišel z Prahy a byl ostřejší.Ale nic proti Vám rád si s Vámi vyměním názor.Určitě to bude přínosem pro nás oba i pana Jaroslawa.
Jaroslaw - kladné hodnocení - (04-05-2010 13:22:35)
Obyvatel Německa je Němec, obyvatel Polska Polák a obyvatel Moravy Moravan. Tak to vidí vnější pozorovatel a proto když jsem v cizině, za cizinu dnes považuji i Čechy i Slovensko, tak upozorňuji, že jsem Moravan. V Čechách a ve Slovensku toho není třeba, protože tam to poznají většinou podle řeči.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (04-05-2010 18:28:17)
Tak to je pravda - jen bych dodal,že podle řeči to poznali i na Ukrajině,že jsem Moravan
P. Nový - kladné hodnocení - (05-05-2010 23:29:37)
Oba vaše příklady jsou dost nepromyšlené. Němčina, byť třeba jen v rámci Německa má mnoho podob stjene tak polština. Moravský hantec je od spisovné češtiny odlišný, pravda. Nikdy jsem něco takového nepopíral. Pouze vyjadřuji nesouhlas s tím, že by se naše republika měla nějak federalizovat, štěpit nebo dokonce dělit. Jakékoliv požadavky odděleného parlamentu autonimie apod jsou nesmysly (neříkám, že zrovna vy jste tak radikální, leč i takové myšlenky se objevují). Pokud si přejete vyšší úroven samosprávy, řekněte mi, jakým způsobem jste nyní postiženi. Morava má své spravedlivé zastoupení v Parlamentu, hejmanství i obecní zastupetelstva si voli opět sami obyvatelé Moravy. Z toho všeho na mě sktivity strany Moravané působí jako dosti marnotratné, laciné a neopodstatnělé. Hledat problémy v tom, kde nejsou je ztráta času.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (09-05-2010 20:17:03)
Tak to mě mrzí,že máte takový názor,že vnucená samospráva je správná?O těch zástupcích bych dost pochyboval.Znovu se ptám proč lidé z Čech se objevují na Moravských kandidátkách.Dále se ptám proč poslanci mrhali prostřetky daňových poplatníků na vytvoření nových a nesmyslných krajů kdyš stačilo dodržet slibu na obnovení zemského uspořádaní které se osvětčilo 1200 let.Nezlobte se na mě,ale považovat vlastenecké snahy za hledání problémů kde nejsou a za ztrátu času za podivné neboď si vás opět dovoluji upozornit na skutečnost,že každý národ má právo na sebeurčení.Zatím mi přiadá váš názor jako by jste byl spíš kolonizátor ... ti taky tvrdili,že lidé v koloniich maji své zastoupení ve správě kolonie.Promiňte,ale vaše názory jsou hodně archajické.
P. Nový - kladné hodnocení - (09-05-2010 22:57:55)
Archaik jste spíše vy, když se dnes odkazujete na pořádky sahající 1200 let zpátky do historie. Pokud říkáte, že nemáte možnost se národně sebeurčit, pak urážíte všechy obyvatele Moravy. Každej z nich má volební právo, stejne tak jako obyvatel Čech. A pokud nepovažujete právo volit jako dostatečné sebeurčení pak to vyznívá jak kdybyste jejich hlasy pohrdal. Pokud by o vaše starobylé pořádky byl zájem, pak by vás Moravané podpořili. Tato diskuze začínala slovy o nepotřebnosti této strany a tím, že její obhajobu stavíte na nesmyslech jste má slova jen potvrdil. Ani pul procenta Moravanů nepovažuje svojí situaci za takovou, jak ji vy popisujete, ani ve volbách se k vám nehlásí. Naopak si myslím, že plnohodnostné volební právo je dostatečným prostředkem k sebeurčení. A pokud mám reagovat na toho kolonizátora, za kterého jste mě označil, tak vězte, že kolonizátor nepovažoval porobený lid za sobě rovný. Já jsem několikrát napsal, že k obyvatelum Moravy nemám sebemenší zášť - tu chovám spíše k nesmyslným separatistickým teoriím. Naopak vy se snažíte moravské veřejnosti vsugerovat názory, Které nejsou pravdivé, které ani obyvatelé Moravy nepodporují. Snažíte se vybudovat umělý "mýtus" postavený na jakési "ublíženosti, sebeurčení či útlaku apod", na nepravdách. Místo věcného zdůvodňování působíte hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží polopravdy, překroucené argumenty, vyvolávání nevole, ublíženosti a podobně - pro to existuje jedno zástupné slovo a to Demagogie. Vaše argumenty jsou prázdné a skoro až fanatické, není divu, že o vás lidé, dokonce ani na Moravě, nemají zájem.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (10-05-2010 08:55:07)
Co k tomu dodat já myslím,že to je bez slov.My nemáme žádný mýtus ublíženosti jen chcem, aby se vrátilo moravskému lidu co mu bylo odňato a jak vydím vy tomu nechcete naslouchat ani chápat to je potom těžké.A že je nás málo.To nevadí my víme,že máme pravdu a další se pomalu přidají.Vy si musíte uvědomit,že my nemáme kam jít my jsme na Moravě doma.Je zvláštní,že ve škole se o moravské historii dovím jen z jedné kapitoly a pak už jakoby nebyla a o písemnosti také nic kdybych se nepídil sám tak to nevím a neznám.No nejlepší je posuzovat něco odjinut to je super.Jo ještě něco já nikoho neurážím jen píšu svůj názor.
P. Nový - kladné hodnocení - (10-05-2010 23:34:59)
Vždyť ano, já se neurážím a toto beru jako diskuzi, není důvod se urážet. Každý má legitimní právo na to vyádřit svuj nazor a byť s ním nemusím souhlasit, respektuji ho. Přeji Vám spokojený osobní život a loučím se s Vámi. S pozdravy Petr Nový.
Jaroslaw - kladné hodnocení - (11-05-2010 00:43:45)
Pane Nový, připadáte mi jako byste by úplně mimo realitu. Nezlobte se na mně.
l.zrůbek - kladné hodnocení - (13-05-2010 09:30:26)
Poslední Čech
Kráčím ulicemi podzimní Prahy, zlaté listí se mi točí okolo nohou a studený vítr mi profukuje oblečením. Většina lidí dnes raději zůstala doma v teple, ale mně je tu dobře. Na tomhle místě jsem se narodil a vyrostl, má blízko k mému srdci a za nic bych ho nevyměnil. A přesto - je tu něco, s čím se nikdy nesmířím. Úzké uličky se proplétají městem, křižují se a zase rozplétají. Míjím staré budovy, spousta z nich má slavnou minulost, kterou ale skoro nikdo nezná. Nikde se o našich dějinách nemluví, nikdo je nezná. Praha není důležitá - je to jen jedno z měst Moravské republiky.Jdu Bezručovou ulicí, pojmenovanou podle toho slavného moravského básníka, přecházím Komenského náměstí, uprostřed kterého ční časem ošlehaná socha tohoto moravského myslitele. Pak konečně přicházím na Husovo nábřeží. Místo, které se chlubí jménem velkého teologa z Čech. Ale je to jen slabá útěcha - vždyť o tomto muži se ve školách téměř neučí, při nejlepším jen jako o jednom z prvních moravských protestantských kazatelů, kteří působili v Čechách. A přitom se Čechy k moravské reformaci nepřidaly, dokud Moravané neoblehli Prahu.Tady na rohu to je: můj oblíbený Staropražský šenk. Sotva vstoupím přivítá mě známá, přátelská atmosféra. Pozdravím několik známých a zamířím ke stolu, kde sedí kamarád.
„Ahoj, Honzo,“ pozdravím, ale dočkám se jen nesouhlasného zavrtění hlavou. Nemá rád, když mu říkám touhle českou verzí jména Jan.
„Su Jenda, sakra, Jeník,“ odsekne obecnou moravštinou, která mi rve uši. Po chvíli vnitřního boje se rozhodnu to nekomentovat.
„Jak jde život?“
„Tož to víš,“ pokrčí rameny. A on je prosím rodilý Pražan!
„Jednu Plzeň,“ zavolám na obsluhu a Jenda uznale pokývá.
„Plzeň je dobrá. Ale stejně, nejlepší vždycky bude Černá Hora.“ Nesouhlasně zabručím a mou náladu nezlepší ani čerstvě donesený půllitr, na kterém je velkým písmem natištěno Moravian beer.
„Plzeň je český pivo,“ zamumlám pohoršeně.
„Nech toho,“ mávne rukou Jenda. „Vždyť jsme všici Moravani. Nějaký dělení nemá smysl, už tak stačí, že se rozpadlo Moravskoslovensko.“
„Taky se teď Slováci mají. Kdežto v Praze ještě není ani postavený metro.“
„Praha je moc malý město na metro, nevyplatilo by se to.“
„To víš že by se to vyplatilo, jen by nesměly všechny peníze končit na Moravě.“
„Však je taky na Moravě hlavní město!“ zvýšil hlas Jenda. Z jeho výrazu jsem poznal, že mě musí přesvědčit o své pravdě za každou cenu. „Já tě nechápu. Proč se snažíš vytvářet neexistující problém? Vždyť jsme všichni stejní. Čechy byly vždycky součástí Moravy, máme stejnou historii a za ty léta už jsme se všichni promíchali. A v občance máš napsáno, že tvoje státní příslušnost je moravská. Tak seš Moravan.“
„Nejsem Moravan a nikdy nebudu. I kdybych měl být posledním Čechem.“
moravanka - kladné hodnocení - (13-05-2010 12:09:34)
http://www.rodina.cz/scripts/diskuse/novep_tree.asp?all=yes&id=13581318&typ=0
moravanka - kladné hodnocení - (13-05-2010 12:11:08)
http://www.rodina.cz/scripts/diskuse/novep_tree.asp?all=yes&id=13581392&typ=0
moravanka - kladné hodnocení - (13-05-2010 12:23:39)
http://www.rodina.cz/diskuse13261.htm
moravanka - kladné hodnocení - (13-05-2010 14:34:30)
http://www.stastnezeny.cz/index.asp?menu=3&record=20638
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (13-05-2010 19:41:21)
Moravanství v 90. letech - Moravanství na počátku 90. let a chuť Moravanů po získání svých dávných práv a rovnoprávnosti se naplno projevilo ihned po sametové revoluci. V roce 1990 se na Moravě a ve Slezsku při průzkumu vedeném etnografickým ústavem Masarykovy univerzity deklarovalo 88,3% lidí Moravskou národnost. A ve sčítání lidu roku 1991 se přihlásilo k Moravské národnosti téměř 1400000 obyvatel České republiky. Ve volbách 1990 zaznamenala strany Hnutí za samosprávnou demokracii - Společnost pro Moravu a Slezsko (HZSD – SMS) výrazný úspěch když získala 22 mandátú v České národní radě, 7 v Sněmovně národů a 9 ve Sněmovně lidu federálního schromáždění ČSFR. V roce 1992 se ale už HZSD – SMS sotva podařilo vstoupit do České národní rady. Na sestup z pozic mělo vliv mnoho faktorů, smrt charizmatického Boleslava Bárty, vůdce HZSD – SMS, vyprchání porevolučního nadšení v občanskou politiku, sestup nacionalistických nálad vyburcovaných po pádu komunismu v celé východní Evropě a také nejednotnost hnutí a osobní averze členů dalších moravských politických stran, tak podobná příběhu o Svatoplukových prutech. V roce 1996 moravské strany v parlamentu již zcela ztratily své zastoupení a ve sčítání lidu roku 2001 se k moravské národnosti přihlásilo o milion lidí méně. A na časy kdy bylo náměstí Svobody v Brně plné příznivců Moravy pamatovaly již jen zašlé fotografie...
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (13-05-2010 19:52:05)
při česko-slovenském vyjednávání v roce 1992 nebyla početná delegace Moravanů na jednání vpuštěna?
Martin - kladné hodnocení - (16-05-2010 22:57:16)
Petr Nový by se měl začít léčit, doporučoval bych i hospitalizaci. Jeden jeho příspěvek popírá druhý. Jednou označí stranu, která usiluje o obnovu Moravské země za tragédii a všechny její voliče xenofobně urazí a pak napíše: „Moravu mám velmi rád a je to krásná země plná, povětšinou, vřelých lidí. „ Asi mu uniklo, že od 1.1.1949 Morava neexsituje a aby to opět byla krásná země je potřeba podporovat stranu Moravané.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (17-05-2010 12:44:04)
Myslím,že by jsme si všichni vlastenci měli uvědomit co můžem udělat pro Moravu. Myslím,že bude úplně stačit když všichni vyrazíme k volbám a dáme každý svůj hlas straně Moravané .... to je nějaká šance včil něco udělat pro Moravu naši vlast.Každý hlas je dobrý a cený a je to malý krok pro voliče,ale velký pro Moravu.
moravaktelemidusi - kladné hodnocení - (19-05-2010 13:36:21)
# Přeji pěkný den,
# jsem Moravan, pocházím z Brna, a proto můžu posoudit současnou situaci na
# Moravě, narozdíl od Čechů(Pražanů), jejichž vzkazy jsem četl na vašich webových
# stránkách.
# Předtím, než se dostanu k samotnému problému bych chtěl předem napsat, že nejsem
# volič žádné politické strany.
#
#
# Dovolte mi tedy prosím, abych se k této situaci vyjádřil:
# Češi, kteří na Moravě nikdy nebyli, se o Moravě vyjadřují jako o části
# republiky, kde se pije alkohol, kde se nepracuje, kde žijí lidé s podprůměrnou
# inteligencí apod. Všechno to jsou nějaké fámy, které jsou propagovány i v
# masových médiích a tento názor se vnucuje lidem různými způsoby.(například Česká
# televize, která by měla být nestranná a objektivní, tak prosazuje zájmy Prahy,
# pravice a amerikanismu a ostatní názory se jí nehodí) A cílem je jednoduše
# udělat z chlouby Moravy frašku a shodit zdejší kulturu – z vinařů udělat opilce,
# z lidí žijících na venkově a ctících tradice udělat inteligenčně podprůměrné
# jedince.
# Někteří se smějí dokonce moravským krojům, což jen poukazuje na hodnoty, které v
# současné době lidé mají: jsou to peníze, moc a popularita. Kultura zůstáva
# stranou.
# Nejsem člověk, který si stěžuje na každou maličkost a taky nejsem člověk, který
# nemá rád Čechy a Prahu. Taky jsem toho názoru, že Morava by měla být součástí
# republiky, jak je tomu doposud. Nicméně v České republice funguje nespravedlivý
# systém, co se týká rozdělování financí. Lidé v Praze si to asi neuvědomují a ani
# asi nemají tu snahu. A já se jim ani nedivím, nemají si proč stěžovat. Však je
# tady kapitalismus – ti co jsou na tom dobře na tom budou lépe a neohlížejí se na
# ty, kteří kvůli tomuto systému přišli o práci, nebo pobírají směšný plat. Ale
# ikdyž žijeme v Čechách, na Moravě, nebo ve Slezsku, tak jsme pořád lidé a lidé
# by měli soucítit s ostatními spoluobčany a hlavně by Moravan měl mít stejné
# postavení jako Čech.
# Jenže to v tomto státě nefunguje. Drtivá většina firem má sídla v Praze. To
# znamená, že ty největší zisky jdou do naší metropole. Firmy na Moravě krachují a
# lidé na Moravě v lepším případě pracují pro pražskou firmu, v horším pro
# zahraniční. Nebude dlouho trvat a možná už to i funguje, kdy si pražské firmy
# udělají z Moravy „dílnu“ republiky – za poloviční platy tady budou lidé pracovat
# a budou vůbec rádi, že mají práci. Je třeba se na tento problém dívat ze dvou
# hledisek: z hlediska Pražana a z hlediska Moravana.
#
# 1) Pražan se kouká sám na sebe. Nehledí na to, co se děje na druhém konci
# republiky. Nezajímá ho to, že v Praze jsou o třetinu vyšší platy než všude
# jinde. Nezajímá ho to, že si chodí v bílém límečku sledovat burzu, zatímco na
# Moravě se tvrdě pracuje. Nezajímá ho to, že kolem Prahy se staví každých 10° do
# všech směrů dálnice, zatímco na Moravě není ani spojení s Vídní nebo ve Zlínském
# kraji ani metr dálnice. Všechno toto ho nezajímá z jednoho prostého důvodu: sám
# chce pro sebe to nejlepší a vyhovuje mu to tak, protože mu není křivděno. A když
# mu toto řekne nějaký Moravan, tak začne hanit moravskou kulturu, jak jsem to
# psal výše a Moravák je pro něj pouze ten z toho „hnoje a východu“.
# A navíc se začne divit, proč se asi lidé z Moravy mnohdy do Prahy hrnou? odpověď
# je prostá: jednoduše nechtějí žít v této republice hůře.
# Diví se taky tomu, proč celá Morava volí převážně levicové strany? Zase
# jednoduchá odpověď: zaprvé chtějí mít lidé práci. A zadruhé tam, kde se žije
# hůře volí lidé zpravidla levici.
#
# 2) Moravan právě tyto problémy řeší. Komu by se líbilo být občanem 2. kategorie?
# Asi nikomu…A když víte, že stát dělá pro občany Čech víc, než pro občany
# Moravy, pak je to pro něj křivda samozřejmě. A snaží se proti tomu ozvat, nebo
# mu to minimálně vadí. On nefňuká pro nic za nic, ale snaží se domáhat svých
# občanských práv, protože je občanem ČR, akorát žije v rozdílných podmínkách než
# třeba v metropoli. Já jenom čekám, kdy to dojde k tomu, až se prostě jednoho dne
# Moraváci naštvou a vyjdou do ulic. Podobným způsobem se totiž odtrhli mimojiné i
# Slováci, kterým bylo také křivděno.
#
#
# Takže neviňme Čechy, neviňme Moravany. Ale dělějme něco pro to, abychom tento
# problém vyřešili, protože v budoucnu, ač si to někteří neuvědomují z toho může
# být problém mnohonásobně větší!!!
Jaroslaw - kladné hodnocení - (20-05-2010 04:27:22)
@ moravaktelemidusi:
Čím déle bude současný stav trvat, tím hůře. Doplatíme na to všichni, tedy i Češi. Ti si to zatím nevědomují, nicméně povědomí o Moravě se zlepšuje a to je dobře.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (21-05-2010 10:03:32)
Poezie moravského disentu Tož Čížku pojď,čekám s holí tady,
kéž sprostoty Tě zbaví,
věz to dřevo se nikdy neunaví,
vtlouct rozumu trochu do tupé hlavy.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (21-05-2010 10:04:34)
Poezie moravského disentu V justici nějak se ztrácím,
koho mám žalovat média,vládu,
když blížím se k prújmu
za zdravotní újmu,
při slově Česko že zvracím.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (21-05-2010 10:05:52)
Alda Zapletal Stojí kámen u silnice/ tu od věkú vede hranice./ Na západ od ní začíná/ ta slavná Česká kotlina./ Člověk ju občas tak vnímá/ zdá se skoro, jak cizina/ na východ upřu pohled svúj/ tam leží Morava, domov múj.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (21-05-2010 10:06:41)
Poezie moravského disentu Morava, Morava, moravské úvaly, proboha, proboha, kde by se v nich Češi nabrali?
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (21-05-2010 10:09:13)
Poezie moravského disentu Největší pražákovina snad zkuste se na Letnou podívat kdysi tam sošně mocný Gruzín stál za ním zástup těch, které jal však zmizel pak a mnohý čekal ješitného kultu pád. Kdo to dědicem se toho místa stal Ta tvář s knírkem,plakát pýchou řval co dále říct že vítr ten pohled nesnes víc k nebi se nám vznes ten „modrý pták“ nad Prahou kroužil „Letenský drak
Radek M. - kladné hodnocení - (23-05-2010 00:01:12)
Já jsem taky Moravak, ale nemyslim si, že bysme si žili nějak špatně. A nechápu co je divného na tom, že v Praze jsou vyšší platy než kdekoliv v republice. Ono když tohle někdo řekne, pak si tukam na hlavu se slovy "ten člověk si asi ještě neuvědomil, že Praha je hlavní město". Každý se má tak, jak si zaslouží. Každý svého štěstí strůjce. To je stará pravda.
PavelM - kladné hodnocení - (25-05-2010 14:37:44)
Nejsem nacionalista a nechci odtržení Moravy od Čech,ale přesto jsem na Čechy naštvaný,nejenže Morava kvůli Čechům přišla o svá historická území,ale byla i roztrhána na menší celky i přes sliby co jí byly dány a proto jim nemůžu věřit.Češi by měli být Moravě vděčni,že podpořila vznik první republiky,bůh ví jak by to tenkrát dopadlo kdyby Morava šla svou cestou a jako vděk si dnes nemůžu při sčítání lidu s hrdostí zaškrknout kolonku moravská národnost.A tak mě stále častěji napadá,má cenu žít s někým kdo vás ignoruje?V manželství by bylo už dávno po rozvodu.Asi je to naše nátura nechat si na sobě dříví štípat a dopadnout jak na bílé hoře kdy češi zbaběle utečou a moravané prolívají za ně svou krev.
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (25-05-2010 15:48:14)
Pavle M přesně o tom to je a spojovat to s penězi je povrchní
PavelM - kladné hodnocení - (25-05-2010 20:23:02)
Přesně tak.Jen mě vrtá hlavou jedna věc,nejsem právník,ale ze strany Čechů je to porušování lidských práv když neumožní se hlásit k Moravské národnosti.Copak se to nedá právně napadnout?
L.Zrůbek - kladné hodnocení - (26-05-2010 17:37:18)
Myslím,že asi dá,ale otázka který advokát by se toho ujmul a za kolik.
PavelM - kladné hodnocení - (09-06-2010 16:13:50)
Koukám,že se toho tady hodně děje.
















levné oleje pro auto, les, zahradu, průmysl
Výklad karet, věštby
Kominík v Praze. A Váš komín je OK.